08 June, 2010

"Minu ..."



Lugesin läbi oma esimese "Minu ..." raamatu. Valisin selleks Anna-Maria Penu teose "Minu Hispaania". Loomulikult oli eesmärgiks teada saada riigi kohta üht koma teist. Selle asemel aga kisti mind noore neiu lahmivasse elusse. Kasutab sõnu vabalt ja sildistab inimesi. Üldistused on nii tapvad, et kaks korda lõid mus välja pedagoogi instinktid. Oleksin tahtnud talle õpetust jagada. Proovisin küll astuda tema kingadesse ja ennast nooreks (kirjutaja vanuseks mõelda), aga ikka mingil hetkel tuli trots sisse. Ei usu, et ma vanasti nii pealiskaudne olin. Ei taha uskuda.

Raamatust sain teada, et Hispaanias ma paellat ei söö, sest sinna pannakse pool klaasi oliiviõli (kui suurt klaasi?). Võib-olla hakkas ka midagi alateadlikult külge, näiteks vaatasin ikka kaardi pealt järgi kõikide mainitud linnade asukohad

Peab ju kasu sees olema.

Pealegi oli põhitegevus Valencias ja mina veedan oma augustikuu nädala hoopis Barcelonas.

No comments:

Post a Comment