14 January, 2012

Sõnatu



Mõtlesin tükk aega, kas ma sellest raamatust üldse kirjutama hakkan. Aga kui juba üles sai ärgatud ja arvuti taha istutud, siis võib ju need paar mõttelõnga, mis teosega seostuvad, üles märkida. Hetkel on vist moes ajakirjanduslikud mälestused. Mõnikord võib täpsus kaduda ilusate sõnamängude taha. Pole vist mõtet tiirelda ümber põleva kuuse (nagu ütles jõulude ajal üks mu sõber) ja konkreetne pealkiri siia trükkida. Samas sellisele sissejuhatusele võibki järgneda ainult üks raamat ja see on Vahur Kersna "7x7".

Pooli kirjeldatud telesaateid pole mina küll mitte kunagi näinud. Veerandist polnud midagi kuulnudki. Tegelikult olin vaadanud "Pealtnägijat" tema hiigelaegadel ja "Rännud Kersnaga". "öö-TV" sõnapaar on ka kuskil ajus olemas, aga seostub hoopis Arnold Schwarzeneggeriga.

Vat selle pärast ei tahtnudki raamatust midagi kirjutada. Mul pole midagi olulist öelda. Mitte seetõttu, et kui hästi ei taha kirjutada, siis sappi pole mõtet pritsida. See sinine meenutuste salmik ei tekitanudki minus emotsioone. Ei halbu ega häid. Vahur oli viisakas kõigi vastu, mõni pisike irooniakild, et asi ei muutuks liiga romantiliseks. Ega ma ei tahagi pidevat intriigi, aga raamatus ja filmis peaks see olemas ju olema. Nujah, aga ega keegi ei loe "7x7" sündmuste pärast ega ülesehituse tõttu, vaid pigem ikka selleks, et kõik armastavad härra Kersnat. Või õigus, mingit härrat ei olnud.

Mind hakkas närima kadeduseuss. Igal pool, kuhu inimesed lähevad, hakkavad neid jälitama sõnulseletamatult ootamatud seiklused. Inimesed võidavad oma geniaalsuse ja heasüdamlikkusega trobikondades sõpru. ... rääkimata andekusest ja sellest kuidas maailma parandatakse ... Missugusest rongist küll mina maha jäin?

Lõpetuseks - meeldis mulle Vahur Kersna enne raamatut ja meeldib ka peale raamatut. Vat see vist ongi põhjus, miks emotsioone ei tekkinud. Minu maailm jäi omale kohale. Seda ei raputatud. Ma ju tean, et toredatel inimestel juhtub elus toredaid asju, neil on armastusväärsed vanemad ja asendamatud sõbrad. Ja nad oskavad rääkida ja kirjutada. Ja kui ilmekad pildid!!!

"Kui sinu elust ähvardab saada raamat, on targem oma lugu ise ära rääkida."

No comments:

Post a Comment