26 January, 2012

Seikluseihalus



Vaatan oma noori sõpru ja tunnen armukadedust. Näen, kuidas nende päev on täis väikseid seiklusi, liblikaid kõhus, suurel hulgal emotsioone. Pisikesest elemendist saab teha päeva sündmuse. Ühest otsa vaatamisest terve nädala elumõtte. Ja siis suudavad veel imestada asjade üle, mis minu jaoks kuidagi ei tekita suurte silmade efekti. Targutan veel, et alati tuleb mõelda, et parimad päevad on ees, et motivatsiooni hoida. Aga mida Sa hoiad, kui tossss on väljas (nuh, toss sees muidugi oleks suisa tappev) ja häid uudiseid ei tule ega tule. Ega enne ei saa asjade ja inimeste tähtsusest aru, vaid siis kui need kaovad või eemalduvad. Aga kui nüüd mõistujutust maa peale tulla, siis olen näinud meditsiini mitteimesid ja posijate saamahimu. Millesse siis uskuda, kui tahaks, et seekord võidaks inimene??? Looduses kõige suurem eksiteeriv jõud pidi olema tahtejõud ja vikerkaarejõud. Nendesse ma hakkangi uskuma.

Tahan ka käte värelust ja õhetust põsel. Tahan ka sõprade seltsis löögastuda ja vööraste seltsis särada.

Studeerin endiselt veel iirlaste hingeelu kallal. Tundub, et nemad võtavad kõike huvi ja väikese napsuga. Frank McNally "Sellised nad on ... iirlased" hakkas kuidagi kinnitama minu muinasjuturaamatulist arvamust nendest saarlastest. Samas seda kõike ma ühe nädalaga koha peal ei näinud. Mulle meeldib, et autor on eestlaslikult välja kookinud fakti enda rahvuse kohta. Sigmund Freud olevat kunagi väitnud, et iirlased on ainus rahvus, keda ei saa psühhoanalüüsiga aidata. Kas ei meenu kohe Hemingway näide, et igas lõunamere sadamas on üks eestalane, kes uudiseid kogub. Nii kodune tunne tuli peale. Me pole ainsad, kes näpuga järge ajavad. Iirlastel muidugi seda lihtsam teha, sest isegi O´Bamal on juured sellelt saarelt. Ja veel .... mmmmmm ..... "...kui pangakontol on kaheksasada aastat rõhumist, võivad iiri kirjanikud intressidest vabalt ära elada." Jälle tuli tuttav ette. Mul on tunne, et juudid peavad veel kõvasti pingutama, et meilt teistelt kannatamise monopoli kätte saada. Kõik kannatajad on head kirjanikud.

Kas need teadmised aitavad mul rolli sisse elada? Või pean veel midagi olulist teadma ...

Äkki tuleb homme seiklus...

No comments:

Post a Comment