09 March, 2010

Hosv


Omadele võõras ja võõrastele oma. Kes on need võõrad ja kes on need omad? Tunnen ennast ainult oma kodus nagu kodus. Teistes kohtades olen külaline ehk hosv nagu ütleks Johannes Aavik. Peale saare mehe enda seda sõna vast ei teata. Nii ÕS kui ka seletav sõnaraamat sellist päringut ei leia. Huvitav, kas sõna tunneb midagi? Ma nimelt arvan, et tunnen ennast sama unustuste hõlma vajununa kui saarlase sõna. Aga äkki see sõna juba sündis surnult? Mis see siis minu kohta ütleb?

Avastasin, et olen nii palju küsimusi esitanud, et kümnest targast jääks väheseks. Vastuseta jäänud mõttespusled nörritavad mind. Aga äkki elu teine pool hakkab vastuseid andma, puistab varukast tarkuseteri ja suunab mind õigetele radadele. Eelkõige need teekonnad võiksid täpsemad olla, mis kulgevad üleval korrusel hallolluse kurdude vahel.

Varsti saab üks mu selle aasta ülesanne täidetud ja seega peaks kandmise rist kergenema.

No comments:

Post a Comment