09 October, 2014

Kohustused


Jäuraksin sõna kohustuslik üle. Julgesin öelda, et sõna kohustuslik tuleneb sellest, mille vastu on kohustus ja selle mitte täitmine saab kaasa tuua sanktsioonid. Kui ei ole neid kahte poolt, siis on reguleerijaks südametunnistus/ huvi. Ise lähtun sellest vaatepunktist. Ei tee midagi oma väärtushinnangute vastu ega huvipuudusest, kui selle tagajärg ei muuda mu elukvaliteeti. Olen nõus võtma kohustuse ka ainult selle pärast, et vältida hilisemat näägutamist (sanktsiooni). Nii .... nüüd toimus üritus, milles osalemine pigem tundus aja raiskamisena ja keegi ei võida mu kohalolust ega kaota mu puudusest (kaasa arvatud ma ise). Karistusi ei ole ... järelikult pole kohustuslik. Nii ma käitusin ja nii ma ütlesin. Aga tuli välja, et valedele inimestele, sest sellest tuli ikka suur palagan ja süüdlaseks jäin kogu ürituse läbikukkumises loomulikult mina. Ma nimelt (võib-olla poleks pidanud) jagasin oma vaateid ka väikeste sõpradega, kellest siis suur osa näitas näpuga minu peale (eeskuju), kui nad puudusid tegevustest, mis oli neile korraldatud. Nad ei pannud tähele seda aspekti, et nendel järgnes hiljem puudumisele tagajärg. Seoses sellega ka tegelikult minul. Ühesõnaga ... või siis kahe või kolme sõnaga ... oma vales kohas suu paotamisega tegin endale kohustusi. Aga see pole esimene kord.

Loen/ lugesin Ozzy elulugu. Selline veider lause algus seetöttu, et olen raamatust sõltuvuses. Pöördun selle poole ikka tagasi. Võtan mõne episoodi ja loen üle. Mõnikord kurva ja mõnikord kurbnaljaka. Tee, mis teed, aga elul oln ikka katsumusi inimesele oma nägemuse järgi, mitte sellel alusel, mis keegi on välja teeninud. Päris saatuse kaltsunukud me pole, aga see sama küsimus ... mida meie eluviis siis ikkagi meie kehaga teeb või jätab tegemata? Mees on huvitav. Kuigi minu elu igavaim kontserdielamus on just nimelt tema esinemiselt pärit. Kvaliteet oli kehva ja sõnadest ei saanud aru. Ja esineja ise ka kuidagi aeglane ja tölpinud. Huvitav, mis see aasta siis oli? 4.06.2007

Mulle meeldib see, et Ozzyle meeldivad inimesed. Suudab neist seda paremat näha. Ei pea viha. Eneseirooniaga on ka kõik korras ...

No comments:

Post a Comment