08 July, 2010

Sume


Olin juba märtsist saadik jätnud ühe auhinnatud raamatu lugemata. Või ausalt ennast väljendades, premeerimise tõttu selle teose oma lugemisnimekirja paningi. Nüüd siis likvideerisin oma võla.
Tundub kuidagi valedel motiividel tehtud tegu, aga päriselt oli lühilugude kogu 14. märtsist saadik mu läbi lugemist vajavate raamatute nimekirjas. Ausõna.

Kalev Kesküla "Elu sumeduses" oli väga õpetlik ja informatiivne lugemine. Faktikilde erinevatest elualadest tuli minu piiratud ajju juurde. Autor tundus oma blogilaadses raamatus ennast avavat. Jättis positiivse, iroonilise ja pehme mulje. Kohati meenutasid lookesed tänapäeva luuletusi. Noh mitte just päris selliseid, mida peale AKd ETVs näha võib. Samas võib-olla ka osa neist.

Kontekstist sai välja rebida ka aforismilaadseid mõtteterakesi. Siin ei ole ma sarkastiline ja ei tõmba paralleeli kaubandusvõrgus saadaval olevate juustulaadsete toodetega. Mis asjad need üldse on?

Võib ka küsida, et mis siis aforismilaadsus on. Ma pole suurem asi kirjanik, et seda oma sõnadega väljendada, seetõttu toon näited raamatust enesest.

"Inimene väärib ikka natuke rohkem, kui elu jaksab talle pakkuda."
"Vahel ei jõua seda ära oodata, kes sind ilma viha ja valuta kuulaks."
"Ma olen teinud oma elust muuseumi."


Tegelikult ma ikka püüan haarata ka teost kui tervikut, aga on detaile, mis lihtsalt elavad ka ilma suure pildita edasi. Ja kui klassikutele suruda ehk siis Kalev Keskülale, siis ta tsiteeris ka teisi mehi ja naisi. See on moes vast. Miks mõelda midagi välja, kui see juba olemas on?

Mul on tavaks mainida ka asju, mida elus esimest korda olen teinud. Täna käisin Keilas disc-golfi mängimas. Amatöörina sai liiga palju võpsikus võbeletud ja oma Beasti-nimelist lendavat taldrikut otsitud. Rumala inimesena kandsin jalas pükse, mis jätsid sääred paljaks ja sääsed tänavad mind siiani kui oma järglastele pesa punuvad. Sai ka kraabitud oma niigi karedat nahka. Nüüd oman jäsemetel rohkem triipe kui adidas. Iseenesest lõbu ja väljakutset pakkuv mäng. Kui poleks ebamugavust olnud, siis ilmselt suures hasardis istuks endiselt Keila terviserajal ja tahaks paremini ja paremini. Olen leidnud vist uue hobi.

Aga suppi tegin elus teist korda. Koguse järgi saame seda vast paar nädalat süüa.

No comments:

Post a Comment