17 July, 2013

Puhkus vol vol vol


Jalutasin koju surnuaiast. Päike paistis, tuul puhus. Mõtlesin millegi tõttu võrdsuse peale. Sealt jõudsin soolisele võrdõigusele. Pole kunagi sellele tähelepanu pööranud, see on samasugune taustamüra kui reklaamid. Aga täna mõtlesin ennast kurjaks. Kuidas saab olla võrdne võrdsuse pärast? Mehed on targemad, julgemad, tugevamad, kiiremad ja naised pehmemad ja empaatilisemad. Seega ongi tööturg jagatud. Nu ausõna, ma ei võta naissoost tänavapolitseid eriti tõsiselt. Isegi see ajab mind itsitama, kuidas range näoga tädi peatab mu auto ja ütleb, et peaksin puhuma, kuna reid on. Ise on nii karmi näoga nagu otustaks millegi üle. Puhas Ugala. Ma muidugi täidan oma kohust, aga .... ihiiiiii. Noorsoopolitseist saan aru, naine suudab kergemini astuda teise inimese kingadesse, sest loodus on nii seadnud. Seega ma loodan, et ei tule seda aega, kus mehi ja naisi hakatakse hindama (spordis) samas kategoorias. Samas naiste sport on veidi igavam. Ja tegelikult mulle meeldivad naised väga. Mmm naiste tennis .... (mitte Eesti naiste oma). Või oli probleem selles, et mees saab sama töö eest rohkem raha kui naine. Las siis saab. Nagu ma juba mainisin, naised ongi rumalamad ja tavalise filosofeerimisega seda ei muuda.

Puhkuse ajal õnnestus ridade haaval ka üks raamat läbi saada. Nu nii vähe pole ma küll ühelgi suvel lugenud, samas nii vähe öid oma kodus pole ka maganud. Ja neil on omavaheline seos, sest olen nö voodis lugeja. Teoseks oli Jonas Jonasson "Saja-aastane, kes hüppas aknast välja ja kadus". See oligi päris hea fragmentaalseks lugemiseks. Algus oli naljakas, selle pärast ma ta üldse haarasin. Tegelikult on üks selline film (raamat) juba olemas. Ja lõpp kuidagi vajus ära, kogu pinge kukkus kokku juba 30 lehekülge enne lõppu. Aga meeldejäävad tegelased, nujah, paljusid neist olin kohanud ajalooõpikus varemgi. Kaks kohta ajasid ka valjuhäälselt naerma. Pealkiri on petlik, vanamees oli teose jaoks kogu aeg olemas. Kui nüüd ei virise, siis oli hea lugemine.

"Elu on ju selline, et õige pole tingimata õige, vaid määratlus sõltub sellest, kes selle paika paneb."

No comments:

Post a Comment